Poszukiwacze informacji. Biblioteczna gra edukacyjna (kl. V-VI, 60 min) Nowość

W pierwszej części zajęć uczniowie poznają różne źródła informacji bibliotecznej i nie tylko. W drugiej zaś, w edukacyjnej grze bibliotecznej, mają okazję wykorzystać zdobytą wiedzę.

 

Współczesna opowieść o Henryku Sienkiewiczu" (kl. IV-V, 90 min; kwiecień 2018) Nowość

Zajęcia z wykorzystaniem książki Anny Czerwińskiej-Rydel „Piórem czy mieczem. Opowieść o Henryku Sienkiewiczu”.
Podczas spotkania uczniowie przeniosą się w czasy Henryka Sienkiewicza: ujrzą postać pisarza w kontekście istotnych dla epoki wydarzeń, znanych osób, ważnych dla niego miejsc. W części warsztatowej zajęć samodzielnie uzupełnią kalendarium życia i twórczości Sienkiewicza w oparciu o archiwalne materiały udostępnione w formie tradycyjnej i elektronicznej.


„Chór duchów na scenie”, czyli „istne święto Dziadów” – wprowadzenie do lektury II części „Dziadów” Adama Mickiewicza (60 min) Nowość
Kim jest autor niezwykłego dramatu?  Cmentarz, stół i inne znaki pogańskiej oraz chrześcijańskiej tradycji ukazane
w utworze  (zaakcentowanie związku tej tradycji ze współczesnością). „Dziady” jako spektakl zrodzony z obrzędu.

Patroni olsztyńskich ulic (50 min) Nowość
Przybliżenie wybranych patronów ulic Osiedla Grunwaldzkiego. Wirtualna wędrówka połączona z prezentacją interesujących miejsc, faktów i ciekawostek historycznych.

 

Poznaj bibliotekę fachową (45 min)

Zwiedzanie wydziałów Warmińsko-Mazurskiej Biblioteki Pedagogicznej i prezentacja gromadzonych zbiorów.

 

Słowniki, encyklopedie, leksykony jako źródło informacji (60 min)

Prezentacja wybranych wydawnictw informacyjnych oraz ćwiczenia kształtujące umiejętność skutecznego wyszukiwania wiadomości.

 

Jak powstało pismo (45 min)

Czy można pisać, nie używając liter, długopisu i komputera? Zabawy plastyczne z pismem klinowym i hieroglifami.

 

Ekslibris - graficzna opowieść o właścicielach książki (45 min)

Zapoznanie z historią oznaczania książek znakiem własnościowym. Różnorodność tematyczna ekslibrisu i ciekawe rozwiązania graficzne.

 

Jak się uczyć skutecznie? (60 min), zajęcia dla klas IV-V

Organizacja nauki. Korzystne i niekorzystne czynniki towarzyszące procesowi zapamiętywania. Warunki sprzyjające pracy mózgu (odżywianie, higiena pracy umysłowej). Wybrane techniki zapamiętywania.

 

Historyczne ścieżki Warmii i Mazur (50 min)

Prusowie - rdzenni mieszkańcy historycznych krain (życie, wierzenia, materialne świadectwa kultury). Podbój Prusów przez Krzyżaków. Wyodrębnienie Warmii. Zmiany przynależności państwowej obu krain. Różnice kulturowe między Warmiakami i Mazurami (gwara, religia, architektura, ubiór).

 

Z wizytą na Zielonym Wzgórzu (45 min)

Świat przedstawiony powieści Lucy Maud Montgomery „Ania z Zielonego Wzgórza” - wirtualny spacer po Wyspie Księcia Edwarda, zapoznanie z bohaterką książki.

 

W wewnętrznym ogrodzie wartości (45 min)

Projektowanie własnego ogrodu wartości wraz z bohaterami książki Frances Hodgson Burnett „Tajemniczy ogród”.

 

„1 września nie poszliśmy do szkoły…” - nastoletni świadkowie w ogniu wydarzeń II wojny światowej (45 min)

Fakty i obrazy - polski wrzesień we wspomnieniach ówczesnej młodzieży.

 

 

 ZAJĘCIA Z DORADZTWA ZAWODOWEGO

 

Zawody w moim najbliższym otoczeniu (kl. VII, 45 min) Nowość
Przybliżenie pojęć: praca, pracownik, zawód. Zapoznanie z różnorodnością zawodów, czynnościami zawodowymi wykonywanymi przez konkretnych pracowników.

Moja przyszłość edukacyjno-zawodowa (kl. VII, 45 min) Nowość
Zapoznanie z możliwościami kontynuowania nauki po ukończeniu szkoły podstawowej. Strategie pomocne przy trafnym wyborze ścieżki edukacyjnej.

Umiejętności a zawód (kl. VII, 45 min) Nowość
Rola wiedzy, zainteresowań i cech charakteru w wyborze kierunku kształcenia lub przyszłego zawodu.
Umiejętność samoobserwacji, poznawania siebie i nazywania swoich mocnych stron.

 

Reklama siebie (45 min)

Kształcenie umiejętności rozpoznawania własnych uzdolnień. Odróżnianie cech charakteru
i zainteresowań od uzdolnień.

 

Mądrze zaplanuj swoją przyszłość! (45 min)

Rozbudzanie pomysłowości na temat swojej przyszłości zawodowej. Umiejętność samoobserwacji, poznawania siebie
i nazwania swoich mocnych stron. Rola zainteresowań i cech charakteru w wyborze przyszłego zawodu.

 

Dlaczego ludzie pracują? Poznajemy świat zawodów (45 min)
Znaczenie pracy w życiu człowieka. Podział zawodów wg B. A. Klimowa. Skłonności i predyspozycje zawodowe.

Istnieje możliwość przeprowadzenia zajęć na terenie szkoły. 

Zajęcia prowadzi doradca zawodowy.

 

 

 

Zajęcia są bezpłatne.

 

Szczegółowe informacje oraz przyjmowanie zgłoszeń:

Wydział Wspomagania Edukacji
tel.:
(89) 527-25-86 w. 122

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.